הוצאת דרכון גרמני – מחיר ופרטים נוספים

עקב נסיבות כלכליות ואחרות, בעשור האחרון גדל מאוד הביקוש בציבור הישראלי לדרכון זר, והדבר נכון במיוחד לגבי דרכון גרמני, שבזכות שורה של הרחבות והקלות הפך לזמין יותר מתמיד. עם זאת, אין לדעת האם השינויים בחוק הגרמני לא ישונו שוב בחזרה, ולכן כדאי לפעול בהקדם.

במידה ומצאתם שאתם זכאים להוציא דרכון גרמני, לפני שאתם מתחילים בהליך כדאי שתבינו מראש הוא כרוך, לרבות העלויות הצפויות. בכדי לייעל אותו ולהבטיח את הצלחתו, כדאי לבצעו עם משרד עורכי דין המתמחה בהוצאת דרכונים אירופאים וכמובן גם בדרכון גרמני.

מה חשוב לדעת על אזרחות ודרכון גרמני ?

בעקבות שינויים בחוק הגרמני בין השנים 2019 ל- 2021, התקבלו הרחבות בזכאות לקבלת אזרחות גרמנית לניצולי ושאה והצאצאים שלהם, וגדל באופן ניכר מספר האנשים המגלים עניין בהוצאת הדרכון והאזרחות.

למשל, בהקלות וההרחבות בזכאות לאזרחות גרמנית תוקנה אפליה מגדרית לנשים גרמניות שאזרחותן נשללה בימי הנאצים. בעקבות השינוי בחוק, גם הצאצאים שלהן לפני שנת 1953 רשאים להגיש בקשה לאזרחות גרמנית. כמו כן, השינויים בחוק מאפשרים החזקת אזרחות כפולה, מתירים קבלת אזרחות למי ששירת בישראל בצבע קבע, מאפשרים הגשת בקשה לאזרחות של צאצאים גם אם הוריהם לא הגישו בקשה לאזרחות, ואף מאפשרים קבלת אזרחות לצאצאים של מי שהיו תושבים בלבד בגרמניה ולא אזרחים. 

אין ספק כי דרכון זר של מדינה מערבית ומפותחת, עם רמת חיים מאוד גבוהה, שהינה חברה באיחוד האירופאי, קורץ לישראלים רבים, אכן, מחזיקי אזרחות ודרכון גרמני זכאים לזכויות מלאות של אזרחי האיחוד על כל המשתמע מכך. בין היתר הם יכולים לגור, ללמוד, לעבוד, לקנות נכסים ולפתוח עסקים בגרמניה ובכל מדינה באיחוד. כמו כן, הם זכאים לשורה של הקלות והטבות להם זכאים אזרחי האיחוד, לרבות הטבות במיסים, הלוואת בבנקים, סבסוד לימודים אקדמיים, תנאים סוציאליים ועוד.

בנוסף לכך, מי שמחזיק דרכון גרמני יקבל אוטומטית ויזה למדינות בעולם, שאצלן קבלת ויזה לישראלים כרוכה בהליך מסורבל, והוא אף יוכל להיכנס למדינות שישראלים לא רשאים להיכנס אליהן, כמו אינדונזיה. מעבר לכך, מכיוון שניתן להעביר אזרחות ודרכון גרמני לצאצאים, מדובר בהשקעה לטווח ארוך הפותחת עוד הרבה אפשרויות בחיים, בעבודה ובלימודים באירופה לדורות הבאים.

אז כמה עולה להוציא דרכון גרמני?

אין עבור דרכון גרמני מחיר אינו אחיד, שכן הוא מורכב משורה של פרטים המשתנים בין מקרה אחד לשני. למעשה, מחיר הטיפול בבקשת האזרחות והדרכון משתנה בהתאם להיקף העבודה הנדרש ומידת מורכבותה, וכן ממספר המבקשים להוציא את הדרכון והאזרחות.

למשל, יש הבדל בין מחיר הטיפול בבקשת הוצאת דרכון ואזרחות לאדם יחיד, לבין עלות הטיפול בבקשת אזרחות ודרכונים משותפת לכמה דורות של בני המשפחה. כמו כן, עלות ההליך משתנה בהתאם למידת הבהירות אודות הזכאות לקבלת אזרחות גרמנית, וככול שמדובר במקרה יותר מורכב הנדרש בבדיקות בארכיונים בגרמניה לאיתור מסמכים, כך עלותו תהיה יותר גבוהה.

בנוסף, יש לקחת בחשבון אגרות שצריך לשלם עבור הוצאת דרכון גרמני, העומדות נכון לשנת 2023 על שישים עד מאה יורו עבור בקשה בודדת. יש לציין כי בימנו הוצאת אזרחות גרמנית אינה נדרשת בתשלום של אגרה לרשויות גרמניה.

אי לכך, כדאי שתכינו עבור דרכון גרמני רשימת מחירים של הפריטים השונים הנדרשים בתשלום, ובכך תוכלו לדעת מראש את עלות ההליך. העלויות כוללות מציאת מסמכים בארכיונים בגרמניה, אגרות שונות שיש לשלם כמו אגרת קהילה, אגרת הגשת בקשה לדרכון, תשלום עבור תרגום נוטריוני, שכר טרחה לעורך דין, ועוד.

מחיר הוצאת דרכון גרמני בהתאם למספר מגישי הבקשה

כאמור, עלויות הוצאת דרכון גרמני משתנות בהתאם למספר מגישי הבקשה, בין אם מדובר במגיש בודד או כמה בני משפחה. יחד עם זאת, עדיף להגיש בקשות לדרכון במשותף מכיוון שבמקרה זה עלות המחיר לכל בקשה פרטנית יורדת. זאת, בנוסף לעובדה שנחסך זמן עד לקבלת האזרחות והדרכון, וכן נחסך כסף עבור שירותי עורכי דין נפרדים עבור כל בקשה. אי לכך, במרבית המקרים כדאי להגיש בקשה משותפת להוצאת דרכון לכל בני המשפחה, הורים, ילדים ונכדים.

מדוע כדאי להוציא דרכון עם עורך דין?

אם אתם חשובים לחסוך בעלויות הוצאת דרכון גרמני על ידי ויתור על שירותי עורך דין, דעו שאתם טועים ובגדול. נכון שעבור עורך דין תדרשו לשלם שכר טרחה, אולם בפועל הדבר יכול להיות הרבה יותר משתלם, בטוח, מהיר ויעיל לעומת ניסיון להוציא אזרחות לבד, שלא לדבר על כך שקטנים הסיכויים שבקשת האזרחות הגרמנית שלכם תאושר.

לכן, אם לוקחים בחשבון את הזמן הנדרש שיש להקדיש לטיפול בבקשה, את העובדה שמשרד עורכי דין יבצע את רוב העבודה, ושהסיכוי שתקבלו את האזרחות והדרכון גדלים באופן ניכר איתו, הרי שהשקעה בשירותי עורך דין בהחלט משתלמת. זאת, כמובן, אם בחרתם עורך דין מומלץ שיש לו ניסיון מוכח ורב בתחום.

למעשה, גם רשויות גרמניה מעדיפות שבקשות זכאות לאזרחות יבוצעו עם עורך דין באופן נכון ואמין. ההעדפה נובעת מעומסי הבקשות שעימם הרשויות נדרשות להתמודד בשנים האחרונות עקב הרחבות הזכאות לאזרחות גרמנית. עומסים אלו מעלים את הקושי להתמודד עם בקשות שלא מלואו או הוגשו באופן נכון ומלא, ולרוב לוקח הרבה מאוד זמן כדי לאשרן.

מעבר לכך, הליך המבוצע עם עורך דין מעלה מבחינת הרשויות את אמינות מגיש הבקשה, ומפחית את החשש שמדובר בניסיון להונות את גרמניה.

כיצד מתנהל הליך הוצאת דרכון גרמני?

בכדי להבין יותר טוב כמה עולה להוציא דרכון גרמני, עליכם להכיר את המרכיבים השונים של ההליך המשפטי והבירוקרטי. אז קודם כל, כדי לקבל  דרכון גרמני יש לקבל תחילה אזרחות גרמנית. וכדי לקבל אזרחות גרמנית, יש תחילה להוכיח את זכאותם לקבלה. את הזכאות יש להוכיח עם מסמכים רלוונטיים בשפה הגרמנית, או מתורגמים עם נוטריון לגרמנית, פעולה שלבדה יכלה להגיע למאות ואלפי שקלים. 

כמו כן, במידה וחסרים לכם מסמכים, עליכם להשקיע בחיפוש אחריהם ברשויות וארכיונים שונים בארץ ובגרמניה. למשל, מסמכים לזכאות אזרחות יכולים להיות דרכונים ישנים, תעודת נישואין, תעודת לידה, אישור על שינוי שם, רכישת בית בגרמניה, פתיחת עסק בגרמניה, ועוד. אחרי שנמצאתם זכאים לאזרחות גרמנית, יש למלא טפסי הגשת בקשה לאזרחות בשגרירות גרמניה בארץ, ואחריה להגיש בקשה. 

חשוב להבין שמדובר בהליך לא זול, גם אם מבצעים אותו לבד, אך משרד עורכי דין יהפוך אותו להרבה יותר מהיר ופשוט, עם הרבה פחות התרוצצויות בין משרדים ואנשי מקצוע שונים, ותוך סיוע במילוי טופס בקשת האזרחות עם כל המסמכים הדרושים, הגשתם לשגרירות גרמניה, ועוד.

כיצד להוכיח זכאות לאזרחות?

מרכיב מהותי שכרוך בלא מעט הוצאות ובהרבה מאמץ וזמן, הוא בכל הקשור בהוכחת זכאות לאזרחות. מדובר בהליך מאוד מורכב שמומלץ לבצעו עם עורך דין, הכולל איתור והגשת מסמכים המעידים על מוצא, מעמד והיסטוריית המשפחה. לשם כך, יש לאתר מסמכים מקוריים רלוונטיים או לקבל עבורם העתקים נאמנים למקור, ובמידת הצורך לתרגמם לגרמנית עם מתרגם שמוכר ומאושר על ידי רשויות גרמניה, עם נוטריון ולעיתים עם חותמת אפוסטיל.

יש להקפיד על הגשה נכונה של מסמכים אלו ושל טפסים ותצהירים המלווים אותם. רשויות גרמניה שמות דגש מיוחד על הגשה נכונה, והן מתייחסת בחוסר סובלנות לכל חוסר התאמה, טעות או ניסיון להוליכן שולל, בין אם בשוגג ולבטח אם בכוונה.

הוצאת דרכון גרמני עם משרד עו"ד מומלץ

כפי שניתן להבין, השקעה בשירותי עורך דין אמנם כרוכה בעלויות, אבל מאוד מומלצת עבור הליכי הוצאת אזרחות ודרכון גרמני. אבל כדי שההליך יבוצע כהלכה חשוב לבחור משרד עורכי דין המתמחה בנושאי אזרחות, בדגש על מדינות אירופה, ובעל ידע מעמיק בכל הקשור להוצאת דרכון גרמני. 

משרד שכזה יכול לספק מענה שלם, עם הליך מסודר ומאורגן לכל שלביו, החל מבדיקת זכאות ועד קבלת הדרכון. ההליך כולל גם פירוט של כל ההוצאות הכרוכות בו, בין אם עבור תשלום אגרות, איתור מסמכים ותרגומם וכדומה.

המלצה על משרד עורכי דין להוצאת דרכון גרמני 

מחפשים אחר משרד עורכי דין מומלץ להוצאת דרכון גרמני? כדאי לכם ליצור קשר עם משרד עורכי הדין פינקו ברקן. מדובר במשרד וותיק ומוערך הפועל בתחום הוצאת האזרחויות האירופאיות כבר מעל חמש עשרה שנה, ולצד סניפו ברמת גן, לאחרונה גם פתח סניף חדש בחיפה.

מאחורי המשרד אלפי לקוחות מרוצים שזכו לאורך השנים לקבל את האזרחות האירופאית המבוקשת. הצוות מעודכן ומכיר היטב את כל החוקים הקשורים להוצאת דרכון גרמני, ומעורה היטב בהתנהלות רשויות הגרמניות הרלוונטיות, כאשר נציגים מטעמו פועלים בגרמניה לאיתור מסמכים נדרשים.

חשוב להדגיש, כי שלא כמו במשרדים אחרים, בפינקו ברקן תזכו במעטפת שלמה עבור כל הליך הוצאת הדרכון הגרמני. זאת בזכות צוות מיומן ומקיף של הכולל עורכי דין, מתורגמנים, נוטריונים ואנשי אדמיניסטרציה, מה שמוריד מכתפיכם את מרבית הפעולות הנדרשות לקבלת הדרכון המיוחל.

ש לכם שאלות נוספות. רוצים שנסביר לכם ביתר פירוט על ההליך? אם כן, לבדיקת זכאות לדרכון גרמני ללא מחויבות או עלות, ולהוצאת הדרכון באופן יעיל וחסכוני עם פירוט מלא של הוצאות נדרשות, הנכם מוזמנים לפנות למשרד עורכי הדין פינקו ברקן בטלפון 03-6444500.

0 +
שנות ניסיון